1.týždeň - historia

Tomáš Lodňan
• Som pripravený na prípadné otázky.. :)

Ingrid Tardová
• :)

Ingrid Tardová
• Ahoj, mne by pomohlo, kde nájsť podnet na správny marketing vo firme :)

Tomáš Lodňan
• Treba sa najprv zamyslieť komu chceš ten tvoj nápad predať? Teda je viacero príkladov ako by to mohlo fungovať ale nikto nezaručí že to čo funguje napr. pre Redbull bude fungovať aj pre teba. Čiže keď vieš čo chceš robiť (to je skvelý základ:) musíš vedieť kto je tvoj zákazník, kde sa nachádza, ako sa správa a pod.. Čiže skús mi trošku opísať kto si bude tento tvoj produkt/službu kupovať a niečo vymyslíme... :)

Ingrid Tardová
• No, Redbull nemám :) tak skúsme telemarketing. ako príklad. Produkt/služba je rôznorodá a zákazník je tiež ktokoľvek oslovený na trhu.

Tomáš Lodňan
• Telemarketing je už istá forma marketingu.. Ale základ je ten, že veľká chyba v marketingu je to ak si myslíš že tvoj zákazník je ktokoľvek. Je tvoj zákazník aj 4 ročné dieťa? aj 80 ročný dedko? aj tehotná žena.. Vieš čo tým chcem povedať? Aj keď predávaš produkt ako auto, ktorý sa zdá byť určený pre "všetkých" aj tak má vždy konkrétneho zákazníka. A teda má aj presne určený typ marketingu. Tým že by si sa snažila využiť všeobecné nástroje marketingu, aby si zasiahla všetkých dosiahneš jedine plýtvanie energie a zdrojmi. Teda poznať zákazníka konkrétne je kľúč k úspechu. Len pre informáciu plánujeme aj celú tému marketing, ktorá bude 3.8. Čiže skúsme sa viac zamyslieť nad tým koho chceš tým telemarketingom osloviť. A či práve nepotrebuješ robiť marketing na spoločnosti, ktoré by využili tvoje služby telemarketingu ..

Juraj Kavecky
• Ahoj Ingrid. Cela banda povolanie podnikatel zdravi!

Ingrid Tardová
• Ahoj :))) Aj ja vás všetkých zdravím :)))

Ingrid Tardová
• No, v podstate to môže byť aj 4-ročné dieťa aj 80 ročný dedko... lebo ak uvažuješ o outsourcing-u, tak je ťažké definovať aj produkt aj zákazníka. Ale súhlasím, že je asi dobre každý produkt rozpitvať individuálne a detailne zvlášť... Ale aj tak ďakujem za pokec :)

Tomáš Lodňan
• Nemáš vôbec za čo, rád som pokecal a môžeme sa k tomu vrátiť v téme marketing. :) Ešte chcem poznamenať, že telemarketing je už daná forma marketingu. Teda máš zoznam čísiel a obvolávaš. Účinnosť je nízka a je to dosť pracné. Teda podľa mňa týmto smerom veľa vody nenamútiš. Kľúčové pre firmu zaoberajúce sa telemarketingom je mať firmy - zákazníkov, ktoré by si objednávali služby telemarketingu, čo myslíš? Teda pre teba nie je zákazník ten komu voláš ale ten kto ti dá zákazku, aby si obvolala 1000 ľudí povedzme. Možno sa mýlim a toho 3.8. to môžeme ešte prekonzultovať, ale v každom prípade sa skús zamyslieť nad týmto konceptom. Zákazník sú firmy, majú tie firmy niečo spoločné? sú rozdielne čo sa týka oblasti podnikania? sú zo slovenska? ide o veľké alebo malé firmy? a tak podobne. Prajem ti pekný deň. :)

Ingrid Tardová
• Teším sa v téme marketingu :) Máš pravdu, je to pracné. A bude niekde aj PR? Lebo to je tiež forma marketingu? Teda podľa mňa... :) Či toho 3.8. to bude všetko spolu? Pekný deň prajem a veľa úspechov! :) i.

Erik Poliaček
• Dobrý deň! Ja by som rád vedel, na čo si dávať pozor v elektronickom obchode, ak mi viete poradiť s reklamačným poriadkom, ako to prebieha pri tovaroch: malo by to byť oblečenie, rôzne doplnky, peňaženky..

Tomáš Lodňan
• Ahoj Erik, diskusiu už musíme kvôli času ukončiť a tak len v krátkosti: AK je tvoj produkt elektronický obchod, tak treba mať na pamati nasledovné: Internet je presýtený - ľahko vstúpiť, ťažko uspieť. Čiže zamerať sa na špecifické oblečenie, niečo čo nie je v každom druhom obchode - aby mal zákazník pridanu hodnotu. Reklamačný poriadok pri e-shopoch je daný zákonom o spotrebiteľoch (na toto nie som odborník, nevie presne ktorý zákon to je, to by vedel právnik). Teda sú tam isté mantinely,ktoré musíš akceptovať. Kľudne sa inšpiruj iným e-shop, ktorý funguje už dlhšie a zároveň má seriózne feedbacky od zákazníkov. Ak by si mal ďalšie otázky napíš na mail lodnan@vtpzilina.sk a môžeme si dohodnúť nejaké konzultácie. Prajem pekný deň.

Erik Poliaček
• Ďakujem za tip :) Čoskoro sa isto ozvem, len si zhrniem otázky, na ktoré by som sa rád popýtal :)

Ingrid Tardová
• hlavne, ak ten produkt dopredu nepoznáš... :)