Téma č.3 - Opis produktu
Diskusia je uzavretá
streda 20.7.2011 9:00 - 10:30
Ďakujeme
Jednou z najdôležitejších častí pri vypracovávaní podnikateľského plánu je opis produktu (služby). Je nesmierne dôležité mať v tejto oblasti úplne jasno. Správnym opísaním produktu si uľahčíte cestu do ďalších krokov a to hlavne pri vypracovávaní analýz a prieskumov:
- Marketingový prieskum ( bude vedieť na ktorú cieľovú skupinu zamerať marketing)
- SWOT analýza (jednoduchšie sa Vám budú popisovať Vaše silné a slabé stránky, príležitosti a hrozby)
- Finančný plán (budete vedieť, aké prostriedky potrebujete na výrobu a koľko Vás výroba bude stáť)
- Analýza trhu (viete sa porovnať s konkurenciou
- a ďalšie analýzy...
Opis výrobku začína opisom problému, ktorý sa má riešiť a návrhom základného riešenia vo forme vlastného výrobku. V opise je potrebné zmieniť sa o dôležitých funkciách, ale nie je potrebné zaoberať sa technickými podrobnosťami. V opise používajte reálne údaje a dokazujte ich pomocou čísel. Prečo je výrobok najlepší, v čom je porovnateľný a v čom lepší ako konkurenčné výrobky (služby)?
Ak na ich zdôvodnenie máte k dispozícii výsledky nezávislých testov, použite ich a v prílohe uveďte stručný popis ich záverov. Vhodne volené čísla majú vyššiu vypovedaciu schopnosť ako celá strana chválospevov. Veľkou výhodou pre Váš podnikateľský plán môžu byť, ak sú k výrobkom (službám) k dispozícii – certifikáty kvality, výsledky analýz, výskumov, odporúčania, vyjadrenie spokojnosti zákazníkov, dôkazy o súlade s požiadavkami noriem alebo o pozitívnom vplyve na životné prostredie atď. Táto časť by mala mať nasledujúce informácie:
- stručný popis výrobku
- jeho funkcia, prípadné jeho využitie
- jeho prednosti oproti konkurencii
- akékoľvek nezávislé ocenenie (s podrobnosťami uvedenými v prílohe)
Zodpovedzte si tieto otázky:
- Aké sú výrobky alebo služby, ktoré vaša firma bude poskytovať? (uveďte úplný opis, využitie, vlastnosti, špeciálne technológie, atď.)
- Aký bude ich podiel na celkových tržbách? Aká bude marža jednotlivých výrobkov, služieb?
- Kto budú Vaši hlavní odberatelia?
- Budú Vaše výrobky alebo služby predmetom povinnej certifikácie? Budete ich mať certifikované? Kým?
- Aké budú Vaše výrobné procesy? (ak sú komplikované, priložte nákres)
- Aký bude čas potrebný na výrobu určitého množstva?
- Bude potrebné používať špeciálne zariadenia a technológie?
- Akú pracovnú silu budete potrebovať?
Niekoľko inšpiratívnych stránok:
- https://www.podnikajte.sk/start-podnikania/category/podnikatelsky-zamer/article/struktura-podnikatelskeho-planu-produkt.xhtml
- https://www.ehow.com/how_2046106_write-product-description.html
- https://www.searchengineworkshops.com/articles/adjectives.html
- https://inmarketing.sk/prisposobte-sa/spravny-popis-produktu/