Téma č.3 - Opis produktu

Diskusia je uzavretá
streda 20.7.2011 9:00 - 10:30
Ďakujeme

 

Jednou z najdôležitejších častí pri vypracovávaní podnikateľského plánu je opis produktu (služby). Je nesmierne dôležité mať v tejto oblasti úplne jasno. Správnym opísaním produktu si uľahčíte cestu do ďalších krokov a to hlavne pri vypracovávaní analýz a prieskumov:

  • Marketingový prieskum ( bude vedieť na ktorú cieľovú skupinu zamerať marketing)
  • SWOT analýza (jednoduchšie sa Vám budú popisovať Vaše silné a slabé stránky, príležitosti a hrozby)
  • Finančný plán (budete vedieť, aké prostriedky potrebujete na výrobu a koľko Vás výroba bude stáť)
  • Analýza trhu (viete sa porovnať s konkurenciou
  • a ďalšie analýzy...

 

Opis výrobku začína opisom problému, ktorý sa má riešiť a návrhom základného riešenia vo forme vlastného výrobku. V opise je potrebné zmieniť sa o dôležitých funkciách, ale nie je potrebné zaoberať sa technickými podrobnosťami. V opise používajte reálne údaje a dokazujte ich pomocou čísel. Prečo je výrobok najlepší, v čom je porovnateľný a v čom lepší ako konkurenčné výrobky (služby)?

Ak na ich zdôvodnenie máte k dispozícii výsledky nezávislých testov, použite ich a v prílohe uveďte stručný popis ich záverov. Vhodne volené čísla majú vyššiu vypovedaciu schopnosť ako celá strana chválospevov. Veľkou výhodou pre Váš podnikateľský plán môžu byť, ak sú k výrobkom (službám) k dispozícii – certifikáty kvality, výsledky analýz, výskumov, odporúčania, vyjadrenie spokojnosti zákazníkov, dôkazy o súlade s požiadavkami noriem alebo o pozitívnom vplyve na životné prostredie atď. Táto časť by mala mať nasledujúce informácie:

  • stručný popis výrobku
  • jeho funkcia, prípadné jeho využitie
  • jeho prednosti oproti konkurencii
  • akékoľvek nezávislé ocenenie (s podrobnosťami uvedenými v prílohe)

Zodpovedzte si tieto otázky:

  • Aké sú výrobky alebo služby, ktoré vaša firma bude poskytovať? (uveďte úplný opis, využitie, vlastnosti, špeciálne technológie, atď.)
  • Aký bude  ich podiel na celkových tržbách? Aká bude marža jednotlivých výrobkov, služieb?
  • Kto budú Vaši hlavní odberatelia?
  • Budú Vaše výrobky alebo služby predmetom povinnej certifikácie? Budete ich mať certifikované? Kým?
  • Aké budú Vaše výrobné procesy? (ak sú komplikované, priložte nákres)
  • Aký bude čas potrebný na výrobu určitého množstva?
  • Bude potrebné používať špeciálne zariadenia a technológie?
  • Akú pracovnú silu budete potrebovať?

Niekoľko inšpiratívnych stránok: