Téma č.5 - Marketing

Diskusia je uzavretá (zúčastnili sa 2 ľudia) - história
streda 3.8.2011 9:00 - 10:30
Ďakujeme

 

Ďalšia téma našej letnej školy podnikania je Marketing. Táto téma je u začínajúcich podnikateľov častokrát podceňovaná alebo v opačnom extréme totálne preceňovaná. V každom prípade marketing má kľúčovú úlohu v podnikaní a práve preto by ste ju nemali v žiadnom prípade podceniť. Štandardná poučka o marketingovom mixe sa skladá z tzv. 4P (alebo aj 5P, 6P, či dokonca 7P), ktoré tvoria základ: Product, Price, Place, Promotion. Ak ste to ešte nikdy nepočuli tak si to určite pozrite.

        Začínajúci podnikatelia nám veľakrát potvrdzujú to, že v dnešnej dobe nie je problém vyrobiť, ale problém je predať. Trh je presýtený všetkým čosi len viete predstaviť. Aj keď je vaše podnikanie unikátne a jedinečné, aj tak máte nespočetne veľa konkurentov v podobe priamej konkurencie alebo rôznych substitútov. Schopnosť správne komunikovať a propagovať svoj produkt/službu vie byť teda tým, čo môže rozhodnúť o úspechu alebo neúspechu vašeho podnikania.

        Marketing za posledných niekoľko rokov prešiel zásadnou zmenou. Klasická forma reklamy už nemá taký vplyv na užívateľa a čoraz populárnejšie sú práve moderné formy marketingu ako virálny marketing, guerilla marketing, ambush marketing a iné. Veľkou výhodou týchto moderných spôsobov je to, že aj s limitovaným rozpočtom viete urobiť zaujímavú kampaň, ktorá zaujme veľa ľudí. Ďalší aspekt, ktorý by som rád spomenul je potreba adresnosti marketingovej komunikácie. Ak chcete predávať lode alebo niečo iné podobne špecifické, tak asi reklama v televízií počas prime time nebude pre vás to najvhodnejšie. Naopak, ak propagujete nejaký internetový projekt asi viac zaujmete krátkym youtube videom alebo článkami a diskusiou na Facebook-u. Snažte sa zvoliť nástroj, ktorým dokážete osloviť cieľovú skupinu efektívne, t.j. za rozumné náklady a s požadovaným dopadom.

Otázky na zamyslenie:

  • ako definujete svojich zákazníkov – pre koho je produkt určený?
  • aká bude vaša cenová politika a cenové stratégie - cenové diferenciácie?
  • ako sa chcete dostať do ich povedomia – branding, public relations, reklama prezentácie?
  • aké formy distribúcie zvolíte?
  • akým spôsobom budete predávať?
  • ako budete motivovať zodpovedného pracovníka na čo najväčšom predaji?
  • ako uvediete svoj výrobok alebo službu na trh?

Zdroje:

        Táto téma bude pre vás určite zaujímavá a mnohí sa marketingu aj venujete, čiže sa teším na diskusiu s vami v stredu 3.8.2011 medzi 9:00 a 10:30.